Trenernes favorittøkter: Katrine Tranaas Vannebo

Publisert 30. november 2018 klokken 10:59

Armheving i slynge. Kan også gjøres uten slynge.

I AktiMed Trening har vi mange ivrige og allsidige trenere. På bloggen kan du lese om deres egne favorittøkter og test de gjerne ut. Her kommer Katrine Tranaas Vannebos tøffe styrkeøkt!

Navn: Katrine Tranaas Vannebo
Bakgrunn: Drevet med håndball og løping i ungdommen, samt ridning hele livet. Har master i Bevegelsesvitenskap fra NTNU. Jobber som instruktør på ulike bedriftsgrupper i AktiMed Trening i Trondheim, og starter over nyttår som Teamleder i AktiMed Trening.
Favorittøkt: Styrkeøkt med supersett av tunge og effektive øvelser

Supersett

Supersett betyr i korte trekk å ta to øvelser og gjøre de om hverandre. Kjør først 3-5 sett med supersett 1, deretter supersett 2 osv. Dette gjør at du sparer tid og gjør treningen mer effektiv!

  • Supersett 1 – Knebøy + Chins/kroppsheving i slynge: Kjør her 15 repetisjoner knebøy, så rett på så mange kroppshevinger du klarer. Så tar du en pause på ca to minutter før du gjentar supersettet 3-5 ganger.
  • Supersett 2 – Boxjump + Dips: 15 boxjumps etterfulgt av 15 dips, og deretter 1-2 minutter pause før du gjentar 3-5 ganger.
  • Supersett 3 – Armheving i slynge + Benhev: 15 armhevinger etterfulgt av så mange benhev du klarer, deretter 2 minutter pause før du gjentar 3-5 ganger.
  • Supersett 4 – Tricepspress i slynge + Magecrunch på skrå i slynge: 15 tricepspress etterfulgt av så mange magecrunch du klarer, deretter 2 minutter pause før du gjentar 3-5 ganger.

Denne økta kjøres når man vil ha ei effektiv og hard økt, men har dårlig tid. Med noen justeringer kan også alle øvelser gjøres inne og ute. Man kan også korte ned på pausene i mellom om man har knapt med tid.

God trening!

 

Supersett 1

Knebøy - kan kjøres med eller uten ekstra vekt

Chins. Kan gjøres lettere ved å bruke strikk, eller ved å gjøre kroppsheving i slynge eller bom

supersett 2

Box jump - juster høyden på boksen for å gjøre lettere/tyngre

Dips

supersett 3

Armheving i slynge. Kan også gjøres uten slynge.

Benhev. Denne kan gjøres lettere ved å ligge på ryggen på gulvet.

supersett 4

Tricepspress i slynge. Jo høyere slynga henger, jo lettere blir det.

Magecrunch på skrå i slynge