La kortstokken bestemme økta di!

Publisert 19. oktober 2018 klokken 10:26

Trenger du litt motivasjon til å få trent? Prøv ut kortstokkintervall - her slipper du å tenke selv, og den kan gjøres både ute og inne.

Forberedelser

Først, finn en kortstokk og lag en liste over 4 øvelser du ønsker å ha med på din økt. Velg for eksempel:

  • Hjerter = knebøy / Squat jump
  • Ruter = Høye kneløft på stedet
  • Spar = Armhevinger på bakken eller mot benk/vegg
  • Kløver = Mountain climber

Kjør økt!

  • Legg fra deg kortstokken og merk gjerne opp et punkt du vil løpe til ca 40 meter unna (denne kan du droppe om du gjør det inne på stua)
  • Start med å løpe til punktet og tilbake til kortstokken
  • Trekk et kort!
  • Her bestemmer farge og tall hva du skal gjøre. Om du trekke hjerterdame tar du f eks 12 knebøy, og trekker du sparåtte tar du 8 armhevinger.
  • Gjennomfør det kortet forteller deg, og løp deretter ut til punktet igjen før du gjentar. Gjenta så lenge du ønsker, eller bestem deg for å ta 4 kort før du tar en pause.
  • Om du gjør det innendørs trekker du for eksempel 6 kort på rappen før du tar en kort pause.
  • Om dere er flere som gjør det sammen kan dere ta hele kortstokken ut før dere tar en pause.
  • Avhengig av hvilke øvelser du velger får du trent hele kroppen, og pulsen blir høy om du kjører høyt tempo.
  • Øvelsene her er kun forslag, velg dine favorittøvelser!

God trening!